20120330

5 veckor + 1 dag

Det börjar bli trångt, igen för jag skolat om, igen. För mycket växter & alldeles för lite plats. Skulle behövt ett eget litet eller gärna Stort växthus. 

Dahlia växer & växer. Är mycket nyfiken på hur de kommer att se ut
& vilka färger det kommer att bli på de olika plantorna.
Måste fortfarande skola om Studentnejlika (till vänster) men jorden tog slut. 
Så de får trängas till på måndag.
Frö-pelargonerna var 12 från början men blev bara 5 tillslut. Det var Video Blush & Avanti Peach som överlevde. Inget från Horizon Appleblossom dök upp, 
den som jag tyckte såg finast ut. Synd.
Jamie Oliver Persiljan håller på & tar sig & fick flytta över till större kruka. 
Den enda krukan jag hade kvar, därav den stora storleken.
Rudbeckia (vänster) får samsas i samma kruka för jag fick slut på krukorna efter hand.. & Lite vinglig Basilika (höger).

MITT OLIVTRÄD LEVER!! 
Igår skulle jag ge upp hoppet om mitt olivträd från förra våren & slänga det, 
men upptäckte då att det har kommit skott på det fina lilla trädet! Trodde jag skulle smälla av & blev överlycklig. Klippte nämligen bort det torraste i början av året men trodde aldrig den skulle ta sig efter vintern men tji fick jag. Hoppas bara det kommer fler skott på andra grenar också.


& tråkiga Ljung som hade dött fick slängas ut & bytas mot mini penser. 
Här tillsammans med vinterns murgröna.

Kärleksörten den växer & växer. 

Fikon trädet!
Jag vet att ni alla undrar nyfiket hur det går med mitt Fikon träd?! 
- Alldeles utmärkt! Den bara sprudlar av nya blad & skott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar