20120602

& nedräkningen

Har planterat om alldeles för många pelagoner, har ett par som är riktigt fantastiska i färgen. Ska visa upp dom bättre i veckan som kommer. Dessa bilder ger inte alls rättvisa.

Sett ett urtjusigt Tyskland som verkligen tar till vara på Violen på helt annat sätt än man ser hos oss. Vi låter ju bara den komma fram på våren och sen så fort vi kan byts den ut mot någon annan planta. Men i Tyskland var det verkligen Violen som fick vara centrum. Fantastiskt! Har ny respekt för Violen alltså. Har tyvärr inte det på bild då jag såg detta från bak en motorcykel..

Väl hemma igen har jag köpt på mig lite Dahlior i väntan på att mina egna plantor ska blomma och någon snittblomma som tyvärr doftar så himla skarpt men är så fin. 
Namn Någon?

och så har jag blivit med en liten fin odlingsruta! (i väntan på en odlingslott..) Ska plantera ut mina frösådda Dahlior där så fort den sista tentan är gjord plus lite smått & gott som jag ska klura på under helgen.
Men först ska jag lära mig se skillnad på Barr m.m. 


& SEN smäller det:
SOMMAR LEDIG!

2 kommentarer:

  1. Ja så sant Bea, tack! Men en Allium giganteum, Jättelök hittade jag nu. Vilket inte är så konstigt för den liknar ju en stor gräslök :) Fin som bara den & står fortfarande fin i vas efter över en vecka!

    SvaraRadera