20120715

Ruta 23, x veckor senare


Jag sprang förbi min lilla Ruta 23 i veckan efter jag hade sått lite, någon vecka (flera) sedan och hade inte hunnit besöka den pga arbete, tid, väder.. Men trodde inte det kunde hinna hända så mycket. Så fel jag hade. Min ruta var en enda stor röra. Hittade inte ens först den eftersom jag förväntade mig något helt annat. Men hittade tillslut och fick en smärre chock. Det var bara att komma tillbaka dagen efter och börja rensa upp!  

 Så mycket jag hann iallafall, tills regnet kom. Dalia plantorna som jag hade förflyttat dit såg inte alls bra ut en vecka efter flytt men nu verkar de ha tagit sig och vuxit till sig bra. Nedre delen av bilden till vänster och mitten på den högra bilden. Bättre bilder kommer...


Jag rensade bort allt som jag inte tyckte var värt att spara, typ 70 % men några växter fick stanna kvar, ogräs eller inte. 

 Tillslut kom det fram rader av vad jag hade sått. Koriander, rödbeta, rädisa och någon sparrisböna jag har glömt namnet på.


 "Sparrisböna" & Koriander.

 Rödbetor, kommande.

Sekunden efteråt bröt regnet ut & jag fick ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar