20140128

& lite övningsillustrationer från skolan.

Försöker hitta mitt sätt att illustrera och det är inte alls lätt och ofta himla frustrerande. Men jag ger inte upp. Fortsätter att rita och öva så att jag blir bättre, någon dag ska man väl bli duktig på det. Känner mig däremot trygg i själva utformningen av ett grönt rum, om jag får göra det på mitt sätt. Se illustrationsplan 1 och 2. Det är enkelt, rent och snyggt. På illustration 3 var min tanke att göra det motsatta. Fylla trädgården med grönt. Och det gjorde jag, är nöjd med vissa delar, som jag är övertygad skulle bli himla fint men hade jag gjort om hade jag skalat av, som den stora vildrabatten. Älskar kombinationen av perennerna jag valt, men helheten hade blivit mycket bättre om jag valt mindre rabatt eller tagit bort den helt.  I framtiden ska jag stå fast vid det enkla och stilrena för det är jag bra på.

Inomhusträdgård; Växthus.

Utomhusträdgård - Vinterträdgård.

Utomhusträdgård - Villa.


Oj, vad jag längtar tillbaka till skolan nu och fortsätta sista året i Alnarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar