20140125

Trollrudbeckia & hens vänner

Så, Äntligen har jag bestämt några växter till rabatten på lotten. Velade fram och tillbaka hurvida jag skulle satsa på att göra lotten fin, rent arkitekt mässigt eller satsa på snittblommor att kunna ta med hem. Men det blev det sistnämnda då jag själv gillar enkla och stilrena utformningar, som i sin tur inte ger så mycket utrymme för variation av snittblommor. Tror nog det kan bli riktigt fint där ändå. Hur kan det inte bli?

1. Trollrudbeckia 'Green Wizzard' 2. Solboll 'Drumstick' 3. Röd Rubeckia 'Indianer' 
4. Fjäderborstgräs 5. Vit Rudbeckia 'Feeling' 6. Brudslöja  7. Luktärt 'Old Spice Henry Eckford'  samt Pionvallmo och Kornvallmo som jag inte har på bild.





Nu är det bara att vänta hem fröerna och börja så smått att så i den ordning de tillåter. Ska även under helgen göra beställning på frön till odlingslandet. Vilket inte blev en liten lista. Tur jag inte är ensam på lotten längre. 

Nu blir det Leonard Cohen och försöka börja på en illustrationsplan OM jag hinner innan Lille E vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar