20140112

Lotten 2.0

En graviditet senare dvs ett år senare är jag en odlingsruta fattigare men däremot en odlingslott på 100 kvm rikare! Fick den förra året men p.g.a. graviditet fanns varken kraft, ork eller möjlighet att göra den till vad jag önskade. Men lite hann hända. Det kom bland annat upp ett fint "vindskydd" som min kära far snickrade ihop till mig under april månad. Samt så stenlade jag en sittyta, eller ok,  med mycket hjälp av min bättre hälft R. Efter det gick det väl mest neråt. Eller får inte glömma de fina bärbuskarna och perennerna jag fick av systrarna Svahn!  Gjorde även några pinsamma försök till att så lite gräs & blommor men det är inget vi behöver gå vidare med. Trots detta lyckades jag behålla lotten.

Så.
Nytt år. Lotten 2.0 är här och kommer bli den finaste på området. I helgen gjorde R och hans far (även medodlare i år tillsamman med frun) en hjälteinsats. I skur och blåst vände de upp och ner på hela lotten för att kunna förberedda inför vårens odling och plan(t)ering. Samt tog tillvara på de befintliga bärbuskarna som placerades i två fina rader. Bild 4.  Även lite perenner och rosenbuskar gick att rädda och fick nya platser. Ser otroligt mycket framemot detta trädgårdsår. Ska nu sätta mig och planera planteringar samt beställa frön och eventuellt någon trädgårdsbok. Återkommer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar